dinsdag 22 februari 2011

Blauwe Panty

'Ik heb wel iets dat ik elke dag doe. Ja ik noem het geen ritueel, maar als u het mij nu zo vraagt of ik rituelen heb, ja, dan denk ik dat dat het toch wel is.
Ik ben er mee begonnen toen het even niet zo goed ging. Dat is meestal zo he, dan ga je van alles proberen. Sindsdien doe ik het elke dag. Elke morgen na het douchen trek ik denkbeeldig een blauwe panty aan, die trek ik helemaal op tot boven mijn hoofd, daar maak ik 'm vast met een knoopje. Ik voel me dan beschermd tegen de buitenwereld, dingen komen dan niet zo hard naar binnen. Ik merk het echt, als ik het een dag niet doe voel ik me veel kwetsbaarder. De panty is in mijn gedachten blauw, net zoals de sjaal die ik nu om heb, dat heeft verder geen betekenis, dat vind ik gewoon een mooie kleur. Ik ben een rasechte Amsterdamse en ik ben niet opgevoed met rituelen of bijgeloof ofzo, maar ja als het helpt...'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten