zondag 30 januari 2011

Buik aaien

Toen ik mijn broodje bakkeljauw bij de toko in winkelcentrum Ganzenhoef ging halen, zag ik de lachende Boeddha. De Chinese winkelier vertelde mij dat hij dagelijks over de buik van zijn lachende Boeddha aait.
De ronde buik staat namelijk symbool voor geluk en rijkdom. Aai hem één keer per dag over zijn buik en je kansen op fortuin worden groter!






















Ik bedacht mij dat wij vroeger thuis een omgekeerd hoefijzer boven de stal hadden hangen. Het hoefijzer staat voor bescherming en geluk. Om dit optimaal te laten werken moet je het hoefijzer met de opening omhoog boven je deur bevestigen met 7 spijkers, zodat het geluk er niet uitvalt. Een Portugese student van Taalwijzer (les aan nieuwkomers in het C.E.C.) vertelde ons een paar weken geleden hetzelfde.

Aanvulling 2-3-2011
Vandaag vertelde een man dat als je het hoefijzer met je linkerhand over je rechterschouder gooit, dit ook geluk brengt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten