woensdag 15 december 2010

Een steen voor elke dag

Wij spreken Ilse Melis, kersverse programmeur bij CECZO, over de rituelenkar die binnenkort regelmatig in het atrium van het CEC te zien zal zijn. Iedereen die wij spreken wordt ook aan de tand gevoeld over zijn eigen rituelen. Ilse komt uit Brabant. Het eerste wat zij noemt is Carnaval, maar dan wel gevierd in Brabant. Maar ze heeft ook een heel persoonlijk ritueel:
'Het is begonnen met een ketting met een lapis lazuli, die ik in de Dominicaanse Republiek heb gekocht. Ik merkte dat ik me rustiger voelde en meer zelfvertrouwen had als ik deze steen om had. Toen ben ik er over gaan lezen en heb ik allerlei stenen verzameld. Die liggen uitgestald op een plank in mijn kamer. Elke ochtend kijk ik er naar en pak ik een of meer stenen die ik die dag bij me wil dragen.
Vandaag dacht ik ik wil me concentreren en een beetje inspiratie op doen, daarom heb ik fluoriet (verscherpen van het verstand en bevorderen van concentratie) en turquois (voor expressie, creatie) in mijn jaszak gestoken, samen met een engelensteen, ook wel knuffelsteen genoemd, omdat die zo lekker zacht aanvoelt.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten